17.01.2009

Beyaz Maseratili Pirens



Demin eve geldim televizyonu açtım, en son Kanal D açıkmış oradan devam etti, Beyaz'ın sesini duydum, "hece'cim orda mısın, abibik gubibik" bi şeyler diyordu, "Tanrım kaç milyar kez duydum bu kalıbı bu adamdan?" dedim daha ekrana görüntü gelmeden. Yeter beyaz ya. Yeter be abim. Valla severdim seni ama yeter.

Bi' kere çuvalla parası var. Yedi sülalesine de yeter o para. Sarıyer şeridini Ali Kırca'yla birlikte parsellediler komple. Beyaz senin benim gibi bi' adam demedik mi, o yüzden sevmedik mi? Biz kendi aramızda konuşuyoruz hep, "200.000 lira nakdimiz olsa, bankaya atar aylık faiziyle de ölene kadar çalışmadan yaşarız" diye. Bizim hayattaki arzumuz bu. Beyaz'ın 20 milyonu kesin vardır. Ayda 250.000 lira getirir bu. "Gözün dosyun Beyaz'ım." demeden edemiyorum. Bu ne hırs? Yeter artık çünkü televizyondan bir şey veremiyorsun insanlara. O stüdyodan o ekiple yerine kimi koyarsan koy Kanal D'de cuma gecesi iş yapar. Açık söyleyeyim, birçoğunuza komik gelecektir ama Beyaz'ın ekibi, Okan Bayülgen'in ekibinden iyi bence. Artık beyaz olmanın bi' esprisi yok.

CNN Turk'teki programlarında ise ironik şekilde sırf Beyaz'sın diye varsın. Abim kusura bakma acımasızım ama sen senelerdir bu ekrandasın, telefonu yüzüne kapatmamakla saygı olmuyor bence. Tamam Okan Bayülgen ile kitleleri güzel paylaşmışsınız ama, bi' yerlerde insan kendini de geliştirmeli. "Doğru mudur?" diye sormakla ömür geçmemeli.

Bence Beyaz farkında durumunun. Temcit pilavi gibi çevirip çevirip aynı programı yaptığının farkında. Ama bırakamıyor, çünkü tv dünyasını biliyor. Zira bırakırsa bir süre sonra kimsenin umrunda olmaz Beyaz. Silinir gider. Yokluğunu hissettirecek bir farklılık yaratmış değil. O kadar nefessiz çalıştı, bu ilgiye o kadar alıştı ki, birden bire yaşının geçtiğini fark edince panik yaptı bence. "Oha kırk oluyorum?!?!" dedi ve bu uyanışı itici bir hal almasındaki en önemli etken oldu. İstediği kadar 430.000 liralık Maserati alsın, teknik olarak 40 olduğunun farkında. Arkasına dönüp baktığında gudik bir şov programından başka bir şey göremiyor. Çektiği filmler oynadığı diziler, hiçbiri kayda değer, olmazsa olmaz hiçbir iş yapmadı. Ekol olmadı. En fazla Sezen Aksu'nun kafasına gül dökmekle gündeme geldi. Dediğim gibi ben Beyaz'ı gerçekten severim ama bu onun senelerdir bir adım öteye gidemediği gerçeğini değiştirmez. Benim için seyirci saygısı budur. Şu televizyon neler gördü yani, neler geldi geçti. Beyaz'ınsa sadece prodüksiyonu büyüdü ekibi iyileşti, Beyaz hep bildiğin Beyaz. İyi bir tv izleyicisi olarak; ben çok sıkıldım.

Ben bile 9-10 sene önceki halimi hatırlayınca utanıyorum kendimden; ki hiç mecburiyetim yok, ölesiye düz olma hakkım var. Ne ailemden ne arkadaşlarımdan ne de sevgililerimden milyon dolar almıyorum. Beyaz ise, "ailemizden biri" olarak girdi hayatımıza, öyle de kaldı. Olgunluk dönemini yaşadığını söylüyor ama biz hala büyüyüp o "ev"den ayrıldığını göremedik. Diğer kanallarda yarışma programı gibi farklı formatlarda denemeleri de oldu Beyaz'ın, hiçbiri tutmadı. Yayına konduğu gibi kalktı. Şimdi rating kaygısı olmayan bir kanalda ve bir başka major ulusal kanalda program yapıyor. İkisi de Doğan Grubu'nun kanalları. Beyaz Show çok başarılı olduğu için değil, Kanal D'nin cuma gecesi ikonu olduğu için sürüyor. Ben olsam bununla "13 yıldır devam ediyor!" diye övünmezdim. Her şeyi geçtim,

bu ne ya Beyaz?

7 yorum:

kaba şimşek dedi ki...

aslında beyaz'ın şu mevzuya bu kadar laf etmesini anlamlı kılan en güzel şey kendisinin ilk çıktığı zamanlar, şu anda kendi yaptıklarını yapanlar ettiği lafları biliyor olmak. hani tito diye bir kankasıyla program yaptığı zamanlar. o zamanları bilenler şimdiki halini gördükçe benim gibi eğleniyordur eminim. para insana bütün tükürdüklerini de yalatıyor ya çok seviyorum o yüzden parayı ben. şöyle yüklü bir para geçse elime de ben de yalasam kompile geçmişimi.

bir de bu "kendini ödüllendirmek" ne itici bir kavram arkadaş ya. sırf bana mı öyle geliyor?

"elektrikli sobayı da üçüncü kademeye aldım, kendimi şımartıyorum"

bir arkadaş, 2009 istanbul

moralite dedi ki...

kanka guzel demissin de beyaz'in kendini gelistirmesi derken tam olarak neyi kastediyoruz? yani adam ilk ciktiginda da buydu simdi de bu ama belki adamin kapasitesi o kadar? ben su gune kadar beyaz'dan ortalama ustu bir espri duymadim ki zaten hic. hep ailenin simarik-sebek cocugu modunda takiliyor adam. oluru, gideri bu kadar: yaptigi hatalari, dil surcmelerini ve 'r' hadisesini isleyerek "espri" cikaran bir adamdan bahsediyoruz. tv'de gordugumuz hangi insan degismis ki o degisecek? (hande yener'i tenzih ederim)

okan bayulgen surata telefon kapatmanin otesine gecebildi mi ki? televizyon cocugu ile makine arasinda degisen sey ekibinden baska nedir? yeni ekibinin guldurmeyen skeclerinden baska degisen ne olmustur? cem yilmaz, yilmaz erdogan, ata demirer ciktiklari gunden bugune ne degistirdiler ki? tv'deki her insan sokaktaki birer karakter sonucta. okan bayulgen evin uyumsuz-huzursuz cocugu, cem yilmaz deli-dahi bir herif, yilmaz erdogan komik-romantik anadolu genci, ata demirer sisman-komik, beyaz da sebek misyonunu ustlenmis insanlar. kaldi ki bu insanlar icinde 'turkiye'deki' tv izleyicisine en cok hitap eden talk show'cu beyaz bence. okan bayulgen'i herkes izlemez, cem yilmaz'i da nedense turk muhafazakar aileleri pek sevmiyor. ata demirer'de de beyaz'in hamurundan var ama nedense o da beceremedi talk show isini (belki de isabet oldu kendisi icin bilemedim). yilmaz erdogan da cghb ile tv'de bir demet tiyatro'dan sonraki en iyi isini yapiyor vs vs.

dedigin "200.000 tl parayi bankaya yatirip faiziyle gecinme" fikrinin cazipligine sonuna kadar katiliyorum. ama senin de belirttigin gibi biz 'normal' insanlarin isteyebilecegi 'ortalama ustu' bir hayat o. bir kere paranin tadini aldi mi neden daha fazlasini istemesin o adamlar. senin benim gibi harcamalari yok sonucta belli bir noktaya gelmis insanlarin. yasam standartlari da kazandiklari parayla beraber artiyor. bir de dusunsene abi adami, beyaz show'u bitirmis, film-dizi falan da cekmiyor. ee n'apicak bu adam, kahvede pispirik mi oynayacak? akjhsdkjah somurebildigi yere kadar somurecek elbet. ki kazanabildigi kadar kazansin da su 'turk sinemasinin emektar oyunculari simdi ne haldeler!!11 :(((88' haberlerine bir yenisi daha eklenmesin. ben de onlardan biktim sahsen. zamaninda yatirimini yapaydi, har vurup harman savurmayaydi da o hallere dusmeseydi minako.

moralite dedi ki...

hah bir de unutmadan su da var: hani demissin ya ben 'bile' 10 seneki halimi hatirlayinca utaniyorum diye. beyaz'i 10 sene once izlerken guluyorduk sonucta biz de? ajkhskah degisen beyaz degil biziz ki bu bence bizim daha cok onem vermemiz gereken bir sey. degisen biz oldugumuz icin adami begenmiyoruz. ya beyaz degisseydi de biz degismeseydik :((((((88888

kaba şimşek dedi ki...

peki biz değişirken, onların değişmemesi bir problem değil mi sayın moralite?

bir de bizdeki değişim, bir gelişim mi onu da karara bağlamak lazım aslında.

Emre A dedi ki...

uzak kaldım bilogumuzdan, merhaba.

öncelikle belirteyim; subgenius'ın yorumunu sildim. isim vererek şahsın iyi aile kızı olmadığını belirtmemek daha iyi. o tip bir atış tutuş için uygun olmayabilir burası.

kankam kaba şimşek sevgili moralite'ye benim yerime cevap vermiş. katılıyorum.

moralite dedi ki...

kankam kabasmek deyip de kankam moralite yerine sevgili moralite 'ciddiyetini' tercih ettiginiz icin cevap vermeme karari aldim sevgili radioheadbanger. beni kanka olarak gormeyen biriyle fikir teatisinde bulunmak istemiyorum.

shadowboxer dedi ki...

para kazandığı yerden para kazanmaya devam ettiği sürece aynı çizgide devam etmesini makul buluyorum.

"biz değiştik artık bunu izlemicez" diyen insan sayısı "cuma akşamı beyaz var, onu açalım" diyen insan sayısından az olduğundan "alan memnun, satan çok memnun" dünyasında mutluluk diliyorum..

bunun yanı sıra, oprah isimli kadın ne kadar değişmiş? eski piroramlarına baktım, yenilerine baktım. tayze biara 30-40 kilo vermiş 25-30 gibi geri almış, saçları biraz daha insancıllaşmış, kendisi paranın gözüne gözüne vurduğundan az daha düzgün bi görünüme kavuşmuş, thats all folks.. program aynı. bu kadında amerikanın "paranın .mına koyan kadınlar" listesinde ilk üç içerisinde yer alıyor..

belki de insanlar izledikleri programlarda bi standardizasyon arıyor.. dünyanın neresine gidersen git mc donalds da aynı hamburgeri yemek gibi.. "cuma akşamı beyazının aile sıcaklığı ortamında aptalca esprilerine gülmek alışkanlığı"

olamaz mı?

saygılar,

Si.